پاسخ به پرسش های متداول پیرامون تزریق بوتاکس

پاسخ به پرسش های متداول پیرامون تزریق بوتاکس

پرسش های متداول پیرامون تزریق بوتاکس

در ادامه این مطلب سایت دکتر مریم کشاورز ، پزشک زیبایی اصفهان به بررسی پرسش های متداول پیرامون تزریق بوتاکس خواهیم پرداخت.

ظهور نتایج نهایی تزریق بوتاکس، چقدر طول می‌ کشد؟

ظهور نتایج نهایی بوتاکس برای هر فرد، متفاوت با فرد دیگر خواهد بود. این موضوع به عوامل مهمی مثل برند بوتاکس استفاده شده، شرایط انجام تزریق و ویژگی های جسمی خود فرد بستگی خواهد داشت. با این وجود به طور معمول ۳ تا ۵ روز طول می کشد تا تغییرات اولیه ناشی از این تزریق در صورت فرد نمایان شود. برای ظهور نتایج نهایی معمولا تا ۲ هفته زمان نیاز خواهد داد. در بیشتر موارد، فرد دو هفته پس از انجام تزریق، نتایج نهایی را مشاهده خواهد کرد.

این نتایج به طول معمول بین ۳ تا ۶ ماه ماندگار خواهند بود. پس از آن فرد باید تزریق دیگری را انجام دهد. البته اهمیت بسیار زیادی دارد که بین دو تزریق، زمان کافی برای فرد وجود داشته باشد. معمولا افراد باید بین دو تزریق بوتاکس حداقل ۴ ماه صبر کنند و برای تزریق دوباره این ماده، بیش از حد عجله به خرج ندهند.

آیا در بارداری امکان تزریق بوتولینوم وجود دارد؟

در زمان بارداری تقریباً تمام داروهایی که مادر دریافت می کند می تواند بر روی جنین تأثیر بگذارد از این رو تزریق این ماده در زمان بارداری انجام نمی شود و بهتر است این کار را قبل از بارداری یا پس از آن انجام دهید.

مطلب پیشنهادی : همه چیز راجع به لیزر موهای زائد پا

آیا افرادی که مشکلات بینایی دارند و یا چشم آن ها تحت جراحی لیزیک قرار گفته می توانند از بوتاکس در اطراف این ناحیه استفاده کنند؟

استفاده از این نوع تزریق botax توسط این افراد باید به تشخیص پزشک معالج آن ها صورت گیرد.

آیا تزریق بوتاکس در لب هم انجام می گیرد؟

امکان این تزریق وجود دارد ولی به علت این که ممکن است در عمل نوشیدن یا استفاده از ناحیه ی لب دچار مشکل شوید این تزریق توصیه نمی شود.

آیا نتایج حاصل از تزریق بوتاکس طبیعی است؟

به طور کلی نتایج حاصل از انجام این تزریق، کاملا طبیعی به نظر می رسد. البته این موضوع به شرطی اتفاق می افتد که تزریق بوتاکس را نزد یک پزشک متخصص و در یک کلینیک معتبر انجام داده باشید. در این صورت، نتایجی طبیعی از انجام این تزریق به دست می آورید.

به جز دوستان و افراد نزدیک، افرادی که پس از تزریق بوتاکس برای اولین بار با شما برخورد می کنند، ابدا نمی توانند تشخیص دهند که شما یک فرآیند مربوط به زیبایی را پشت سر گذاشته اید و تصور خواهند کرد که این طراوت به صورت کاملا طبیعی در چهره شما وجود داشته است.

مزایا و خواص درمانی تزریق بوتاکس | پزشک زیبایی اصفهان

آیا تزریق بوتاکس امن است؟

بوتولینوم توکسین به عنوان ماده ای برای ریلکس کردن ماهیچه ها، امنیت بسیار بالایی دارد و استفاده از آن برای فرد به هیچ وجه خطرناک نخواهد بود. سال های زیادی از مصرف بوتاکس برای خواص زیبایی و درمانی سپری شده و این تزریق هیچ مشکلی برای افراد مختلف با شرایط متفاوت، به وجود نیاورده است. ریسک پایین مصرف بوتاکس، یکی از دلایلی است که امروز به محبوبیت بالای آن در دنیا منجر شده است.

آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟

استفاده از سوزن های بسیار کوچک برای تزریق، موجب می شود که این فرآیند به هیچ وجه یک فرآیند دردناک نباشد. بسیاری از افراد حتی به بی حسی موضعی در این فرآیند نیز نیاز نخواهند داشت. شاید برای چند ثانیه احساسی ناخوشایند برای فرد به وجود بیاید اما این تزریق، درد چندانی ندارد و این وضعیت به هیچ وجه برای فرد غیرقابل تحمل نیست. فرد متقاضی تزریق، معمولا بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه را در اتاق تزریق می گذراند و این فرآیند برای او به صورت سرپایی انجام می شود.

آیا تزریق بوتاکس محدودیت سنی دارد؟

برای انجام بوتاکس، هیچ سن مشخصی وجود ندارد. بسیاری از افراد تصور می کنند برای تزریق بوتاکس به صورت آن ها خیلی زود یا خیلی دیر است اما اساسا این تزریق می تواند در طیف سنی بسیار گسترده و وسیعی صورت بگیرد. به طور معمول چین و چروک ها پس از ۳۰ سالگی روی صورت افراد ظاهر می شوند و به همین خاطر بیشتر آنهایی که تزریق بوتاکس انجام می دهند، بیشتر از سی سال سن دارند. با این وجود ممکن است به دلیل متعددی، چین و چروک ها زودتر از ۳۰ سالگی نیز روی پوست افراد به وجود بیایند. به همین خاطر بعضی ها در بیست و چند سالگی به سراغ تزریق بوتاکس می روند.

صفحه اینستاگرام دکتر مریم کشاورز

به طور کلی بهتر است افرادی که این فرآیند را تجربه می کنند، حداقل ۲۰ سال داشته باشند. نباید بیش از حد برای انجام این فرآیند، عجله به خرج داد. اگر بوتاکس را خیلی زود تزریق کنید، در سال های بعدی مجبور خواهید بود که بارها و بارها این تزریق را تکرار کنید. در نتیجه در میانسالی، حجم این ماده در بدن شما بالا می رود و ممکن است بوتاکس، خاصیتی سمی پیدا کند و سلامتی شما را به خطر می اندازد.

آیا درمان با بوتاکس برای مردان نیز انجام می شود؟

زیبایی و جوان ماندن برای هر کسی اهمیت دارد. از این رو تزریق بوتاکس برای آقایان نیز به شدت افزایش یافته است. متقاضیان آقا اکثراً نقاطی مانند پیشانی و خط اخم خود را مورد درمان قرار می دهند. همچنین برای کاهش ترشح عرق نیز تعداد آقایانی که از تزریق بوتاکس بهره می برند زیاد است.

در گذشته، معمولا زنان تنها مشتریان جدی بوتاکس بودند اما امروز مردان نیز اهمیت بسیار زیادی برای زیبایی ظاهری خود و حفظ جوانی و شادابی چهره قائل هستند. در نتیجه شمار مردانی که هر روز در نقاط مختلف دنیا به سراغ این فرآیند می روند و تزریق بوتاکس را برای خودشان انجام می دهند، هر روز در حال افزایش است.


مطالعه بیشتر :

مقایسه محدودیت های تزریق ژل و فیلر

اندام های قابل تزریق بوتاکس در بدن

مزایا و خواص درمانی تزریق بوتاکس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *