آشنایی با انواع پوست

آشنایی با انواع پوست

بررسی و آشنایی با انواع پوست

نوع پوست در هر فردی متفاوت از دیگری است و هرکسی بنا به موقعیت جغرافیایی، ژنتیک و سن او ساختار پوستش متغیر است و شناختن نوع پوستتان می تواند به نحوه رسیدگی و مراقبت آن کمک کند و شما وقتی نوع پوستتان را پیدا کنید. موادی که برای تقویت پوستتان استفاده می کنید باید مناسب با نوع پوستتان باشد تا آسیبی با لایه های پوستتان نخورد. در مطلب امروز سایت دکتر مریم کشاورز ، پزشک زیبایی اصفهان به آشنایی با انواع پوست می پردازیم.

پوست چرب

جزء گلیسرول سبوم نقش مهمی در دهیدراتاسیون پوست ایفا می کند.علاوه بر این سبوم با تامین چربی در سطح اپیدرم از دست دادن آب را در سطح اپیدرم کنترل می کند.تولید بیش از حد سبوم منجر به ایجاد پوست چرب شده و در بسیاری از موارد ،در بروز آکنه نقش دارد.پوست چرب به خصوص در گروه سنی نوجوانان یک شکایت شایع است.افرادی که پوست چرب با شدت متوسط تا شدید دارند از نیاز به شست و شوی چندباره پوست خود در طول روز شکایت دارند.این ویژگی از پوست چرب به طور یکسان در زنان و مردان باعث ایجاد ناراحتی شده و تصور می شود یک مشکل جدی زیبایی بوده که منجر به خودپنداری منفی شده و احتماال می تواند بر تعامالت اجتماعی موثر باشد.

بهترین کرم ها بعد از تزریق چربی به صورت | پزشک زیبایی اصفهان

از نظر بالینی پوست چرب به صورت ترشحات مملو از چربی بیشتر روی ناحیه T( پیشانی،بینی و چانه) بروز کرده و با شکل ظاهر براق در این نواحی شناخته می شود.بزرگ شدن غدد سبابه با پاپول های ناف دار 5/0 تا 5/1 میلی متر در منطقه T صورت مشخص می شود. علاوه بر این بسیاری از بیماران پوست چرب از منافذ بزرگ بر روی پوست خود شکایت می کنند.

صفحه اینستاگرام پزشک زیبایی اصفهان ، دکتر مریم کشاورز

پوست خشک

پوست خشک که به عنوان Xerosis نیز شناخته شده است. مادرزادی و یا اکتسابی است. خشکی پوست می تواند خفیف بوده و مشکلی برای بیماران ایجاد نکند یا آنقدر شدید باشد. که به شکستگی پوست ، خارش شدید و عفونت منجر شود.خشکی پوست می تواند به دلیل کاهش غدد سبابه و ترشح سبوم باشد.برای احساس طبیعی بودن پوست محتوای رطوبت غدد سبابه باید بیشتر از 10 %باشد. افزایش از دست دادن رطوبت از اپیدرم باعث افزایش خشکی پوست می شود. با خشک شدن بیش از حد پوست،درون پوست فیشر ایجاد شده و منجر به التهاب و خارش می شودعلائم پوست خشک را می توان با افزایش هیدراتاسیون پوست و استفاده از ترکیبات نرم کننده و ترکیبات حاوی چربی مانند سرامید ها ،اسید های چرب و کلسترول تخفیف داد.


مطالعه بیشتر :

عوارض بوتاکس پیشانی

کاربردهای میکرونیدلینگ

انواع گود افتادگی صورت در لیفت با نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *