نکات مهم در اصلاح صورت با موم و شمع

بررسی نکات مهم در اصلاح صورت با موم و شمع

در مطلب امروز سایت دکتر مریم کشاورز (پزشک زیبایی اصفهان) نکات مهم در اصلاح صورت با موم و شمع را مورد بررسی قرار می دهیم.  اصلاح صورت با موم یا وکس یک روش موقت برای حذف موهای زائد است. در این روش لایه ای نازک از موم را روی پوست قرار دهید، بعد کاغذ یا پارچه ای روی این لایه می گذارید و در آخر با یک حرکت سریع در خلاف جهت رویش مو، کاغذ یا پارچه را از روی پوست بر دارید.

ماندگاری بیشتر

این اصلاح صورت با وکس به صورت عمیق موها را از ریشه در می آورد. در نتیجه موها نازک و نرم تر از قبل رشد می کنند. این روش نسبت به روش های دیگر ماندگاری بیشتری دارد و تقریبا موها 3 تا 8 هفته زمان برای رویش مجدد نیاز دارند.

مراقب حرارت باشید

اگر موم را بصورت داغ یا مدت زمان طولانی روی پوست قرار دهید پوست می سوزد و آسیب می بیند. اندازه موها باید حداقل ۶ میلیمتر باشد وگرنه ممکن است بعضی از موها از صورت جدا نشوند.

احساس درد

اصلاح با موم یا وکس معمولا با درد همراه است اگر پوست نازک و حساسی دارید یا نسبت به درد نازک نارنجی هستید این روش را توصیه نمی کنم.

ایجاد حساسیت

ممکن است پوست به مواد موم حساسیت داشته باشد، یا به دلیل کنده شدن سریع موها دچار التهاب ، قرمزی و جوش های پوستی شود. استفاده از این روش را به خوبی یاد بگیرید چرا که در صورت بی تجربگی و نابلدی حتی ممکن است پوست صورت دچار کبودی، خونریزی و پارگی شود.

اصلاح صورت با موم و شمع | پزشک زیبایی اصفهان | دکتر مریم کشاورز

لایه برداری قبل از اصلاح

برای عدم ایجاد موهای زیر پوستی نیز باید قبل اصلاح صورت با موم از لیف یا لایه بردارهای شیمیایی و طبیعی لایه برداری کنید.

نکاتی برای اصلاح صورت با شمع در خانه

  • اگر می خواهید در خانه صورت خود را شمع بیندازید مقدار شمع یا پارافین را در ظرفی که تحمل حرارت را دارد، بریزید. بعد ظرف را مدت 20 دقیقه در دمای 160 درجه سانتیگراد در ماکروفر یا تستر قرار دهید.
  • اگر فر ندارید ظرف آبی را روی حرارت قرار دهید. بعد از اینکه به دمای جوش رسید ظرف محتوی قالب شمع را روی آن قرار دهید و اجازه دهید شمع روی حرارت بخار آب آرام ذوب شود.
  • در آخر شمع ذوب شده را با چوب بستنی روی پوست بمالید. بعد از خشک شدن پارافین را در جهت خلاف رویش مو بردارید. در این روش موها از ریشه کنده می شوند.

اصلاح صورت با شمع

این روش هم مزایا و معایب خاص خودش را دارد. اگر شمع آب شده داغ باشد و آن را بر روی پوست بمالید پوست شما می سوزد و آسیب می بیند. شاید پوست صورت تان جوش بزند. بنابراین ابتدا قسمتی از صورت را امتحان کنید اگر جوش نزد دفعه بعد کل صورت را شمع بیندازید. علاوه بر این ممکن است پوست صورت تان به مواد شمع و پارافین حساسیت نشان دهد و این مواد موجب تحریک پوست و التهاب در آن شوند.

باید حواستان باشد و ابتدا به قسمتی از پوست بزنید اگر واکنشی نشان نداد به کل صورت بزنید. اصلاح صورت با شمع اگر توسط فرد بی تجربه و نابلد انجام شود ممکن است منجر به زخم شدن پوست شود. از این رو باید این کار توسط فرد ماهر و با دقت و ظرافت انجام شود.

در این روش به علت کشیدگی که روی پوست انجام می شود برای افراد که پوست نازک و حساسی دارند مناسب نیست. در طولانی مدت نیز احتمال شل شدن پوست به خاطر کششی که روی آن انجام می شود وجود دارد.

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر مریم کشاورز را مشاهده نمایید.


مطالب پیشنهادی:

راهنمای جامع اندولیفت صورت

کاربرد اندولیفت

موارد استفاده از متد درمانی اندولیفت

قیمت اندولیفت چقدر است؟

مراقبت‌ها و نکات قبل و بعد از اندولیفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *