نواحی مناسب تزریق ژل در بدن

نواحی مناسب تزریق ژل در بدن

بررسی نواحی مناسب تزریق ژل در بدن

این روش همان گونه که اشاره گردید در بخش های مختلفی از بدن کاربرد دارد. به طور کلی بیشترین استفاده از تزریق ژل در نواحی مختلف صورت بوده و می تواند به آسانی چین و چروک ها و حتی چاله های موجود در پوست را بپوشاند. در این مطلب سایت دکتر مریم کشاورز ، پزشک زیبایی اصفهان نواحی مناسب تزریق ژل در بدن را مورد بررسی قرار می دهیم.

خطوط عمیقی که روی پوست ایجاد می شود که به آن ها خط خنده یا غم گفته می شود از جمله این موارد هستند. همچنین تزریق ژل برای رفع چین و چروک های دور و اطراف چشم نیز طرفداران زیادی دارد. به طور کلی می توان گفت در تمام نقاط صورت از پیشانی و پشت پلک ها گرفته تا چانه و فک همه می توانند با استفاده از این روش زیبایی بیشتری داشته باشند. در این میان متقاضیان تزریق ژل لب را نیز نمی تواند از قلم انداخت. برجسته سازی لب ها و گونه ها با استفاده از این روش موجب زیبایی بیشتر چهره افراد می گردد. علاوه بر صورت این روش در بخش های مختلفی از بدن مانند باسن و سینه، زانو و … نیز کاربرد دارد که می تواند نقش مهمی در زیبایی بیشتر این اندام ها ایفا نماید.

تزریق ژل یا اسید هیالورنیک می تواند به عنوان یک پر کننده پوستی در بهبود قوام پوست و درمان فرورفتگی های پوستی ناشی از زخم، اسکار یا خطوط عمیق به کار رود. از تزریق ژل برای حجیم کردن لب، گونه و چانه استفاده می شود.

خطوط صورت که با اسید هیالورنیک قابل تصحیح هستند :

  • خط اخم بین ابروها (Glabellar Lines)
  • خطوط عمودی دور دهان معمولا در افراد سیگاری(Perioral Lines)
  • خطوط گوشه دهان(Marionette Lines)
  • خطوط پیشانی
  • زخم های پوستی
  • چروکهای کنار جشم(periorbital Lines)
  • خطی که از کنار بینی به گوشه دهان متصل می شود(Nasolabial Furrows)
  • فرورفتگی چانه و گونه ها
  • واضح و حجیم کردن لب ها
  • اسکار و آکنه
  • بعضی از زخم های صورت

مقایسه بوتاکس و فیلر های پوستی | پزشک زیبایی اصفهان

گونه گذاری و برجسته کردن لب ها با تزریق ژل و فیلر

چین دیگری که برای اصلاح آن می توان از ژل کمک گرفت خطی است که از گوشه دهان به سمت پایین کشیده می شود. این خطوط گاهی باعث می شوند پوست افتاده و شل به نظر برسد.با گذشت زمان و بدلیل انقباضات مکرر عضلۀ لب، در اطراف لبها خطوطی عمودی ظاهرمی شوند. با این وجود عوامل محیطی مثل قرار گرفتن در معرض نور خوشید ، سیگار کشیدن و استرس نیز در پیدایش این خطوط موثرند.

صفحه اینستاگرام دکتر مریم کشاورز پزشک زیبایی اصفهان

یکی دیگر از موارد کاربردی فیلرها و تزریق ژل، گونه گذاری و برجسته کردن لب ها ست. لب و گونه ها نقش بسیار زیادی در زیبایی چهره دارند و امروزه افراد میتوانند با آسودگی خاطر از فیلرها جهت برجسته کردن گونه یا به اصطلاح کاشت گونه و زیبایی لب ها استفاده کنند. تزریق ژل اقدامی سرپایی است که با بی حسی موضعی در کلینیک قابل انجام است .تا 24 ساعت بعد از تزریق لازم است بیمار از فعالیت های فیزیکی شدید اجتناب نموده و در معرض حرارت یا نور شدید خورشید قرار نگیرد.بعد از تزریق در مواردی ممکن است مختصری درد، قرمزی و تورم ظاهر شود که جای نگرانی ندارد و برطرف خواهد شد. کمپرس سرد به کاهش تورم ناحیه تزریق شده کمک خواهد کرد.

با توجه به اینکه ژلهای جدید از کیفیت بالایی برخوردارند و توانسته اند از مراکز نظارتی مربوطه مثل اداره نظارت بر توزیع غذا و داروی امریکا مجوز مصرف دریافت کنند معمولاً تزریق این ژلها با عارضۀ مهمی همراه نیست.


مطالعه بیشتر :

نکاتی در مورد احیای موهای آسیب دیده

راه های جلوگیری از پیری پوست

بهترین راه های جوانسازی پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *