عوامل موثر بر نتیجه لیفت با نخ

عوامل موثر بر نتیجه لیفت با نخ

بررسی عوامل موثر بر نتیجه لیفت با نخ

در مطلب امروز سایت دکتر مریم کشاورز ، پزشک زیبایی اصفهان به عوامل موثر بر نتیجه لیفت با نخ می پردازیم.

هیپرتروفی عضله ماستر

اگر بیمار بدلیل هیپرتروفی عضله ماستر دارای فک چهار گوش است حتی اگر شیبه سازی قبل از انجام آن با دست انجام شده و نتیجه را نشان دهد اما در عمل نتیجه لیفت حداقل است. جهت رفع و اصلاح فک چهارگوش ،تزریق بوتاکس (توکسین بوتولینوم) در عضله ماستر مفید است . بهتر است که لیفت با نخ پس از 2-1 ماه از تزریق بوتاکس یعنی زمانی که متعاقب تزریق کاهش حجم عضله رخ می دهد. انجام گردد بااین وجود در عمل می بینیم که تزریق بوتاکس و لیفت با نخ در اکثر موارد با همدیگر در یک جلسه انجام می شود.

هنگام توصیف تغییرات قبل و بعد از لیفت با نخ برای بیمار ،بجای آنکه تصویر وی از قدام را نشان وی دهید نمای وی از پهلو را نشان دهید تا بتوانید رفع افتادگی پوست کنار خط فکی ،افزایش وضوح خط فکی و کاهش عمق خطوط ماریونت را به وی نشان دهید . هنگام توضیح برای بیمار از نمای فرونتال ، شبیه سازی درمان به سختی می تواند فک چهارگوش را به صورت V شکل نشان دهید.

میزان چربی کلی گونه / افتادگی چربی موضعی

هنگام درمان بیمترانی که چربی زیادی در گونه خود دارند. بدلیل اینکه نیاز به نیروی کشش بیشتری می باشد اثر لیفت کاهش می یابد. این مشکل را می توان با استفاده از نخ های بلند به جای نخ های کوتاه یا افزایش تعداد نخ های کوتاه حل نمود. اگر افتادگی چربی موضعی مثل JOWL (افتادگی خط فکی) یا خطوط ماریونت وجود دارد اثر لیفت تا حدی مطلوب است.

درجه افتادگی خطوط ماریونت JOW

در مواردی که میزان افتادگی خطوط ماریونت یا خط فکی (JOWL) مختصر تا متوسط است استفاده از لیفت مفید است .پیش از انجام لیفت با نخ ، شبیه سازی درمان در آینه برای وی در نشان دادن نتیجه درمان مفید است.

میزان چربی زیر فکی (ساب مندیبولار)

اگر فرد دچار افتادگی غبغب است با استفاده از نخ های دو جهته بلند انتظار دستیابی به نتایج مطلوبی می رودد . در گذشته جهت اصلاح برجستگی ناحیه غبغب از لیبو ساکشن استفاده می شد. اما در حال حاضر می توان تنها با استفاده از لیفت نخ ساده آنرا برطرف نمود . در لیفت نخ ساده آنرا برطرف نمود . درلیفت بخش تحتانی صورت اگر لیفت چربی زیر فکی (ساب مندیبولار) نیز انجام شود شکل چانه نیز واضح تر و برجسته تر می گردد.

انواع گود افتادگی صورت در لیفت با نخ | پزشک زیبایی اصفهان

چک لیست نکاتی که پیش از انجام لیفت باید برای بیمار توضیح داده شود

ارزیابی بالا رفتن گوشه (کانتوس) خارجی چشم

هنگامی که نخ از مندیبل وارد شده و از کمان زایگوماتیک به سمت ناحیه گیجگاهی می رود. اگر داخلی ترین نخ در نزدیکی گوشه خارج چشم باشد. بالا رفتن گوشه چشم ممکن است رخ دهد . اکثر بیماران بالا رفتن گوشه خارجی چشم پس از لیفت را دوست ندارند .علت این مساله این است که ظاهر آن ها را خشن می کند .البته برخی از زنان بالا رفتن گوشه خارجی چشم را دوست دارند . در این بیماران سعی می شود که داخلی ترین نخ نسبت به حالت معمول به گوشه خارجی چشم نزدیکتر باشد . اما از آنجا که اکثر مراجعین این حالت را دوست ندارند ضروری است که حفظ فاصله پهنای 2 انگشت بین داخلی ترین نخ و گوشه خارجی چشم پیش از انجام لیفت مورد توجه قرار گیرد .

نشان دادن نتایج درمان شبیه سازی

مطلوب ترین بردارها در لیفت با نخ شامل مسیر خط ماریونت به لوب گوش / از مندیبل ب عبور از کمان زایگوماتیک به ناحیه گیجگاهی / و از چینهای نازولیبال با عبور از کمان زایگوماتیک به سمت خط رویش مو هستند. پیش از انجام لیفت با نخ بردار مناسب را با شبیه سازی در آینه مشخص نمایید . هنگام کشیدن پوست با انگشتان ،نشان دادن تفاوت لیفت از نظ تعداد و نوع نخ مورد نیاز با تغییر تعداد انگشتان ،درک مناسبی را برای بیمار فراهم می کند . از آنجا که بردار در نظ گرفته شده برای بیمار توسط پزشک ممکن است نتایجی متفاوت از انتظار بیمار ایجاد نماید. انجام این مرحله (شبیه سازی)پیش از لیفت با نخ ضروری است.

صفحه اینستاگرام پزشک زیبایی اصفهان ، دکتر مریم کشاورز

توضیح زمان بهبودی سوراخ ورودی – اصلاح موهای ناحیه

نقطه ورود نخ را می توان در سه گروه دسته بندی نمود :

کنار صورت (خط رویش مو یا پشت گوش)

بدلیل اینکه در این حالت سوراخ ورودی براحتی دیده نمی شود بیمار احساس ناراحتی کمتری می کند و ضد عفونی کردن آن قبل از لیفت ساده است

ناحیه گیجگاهی (بر روی پوست سر،داخل خط رویش مو )

اگر سوراخ ورودی روی پوست سر قرار داشته باشد فایده آن این است که براحتی مشاهده نمی شود اما ضد عفونی آن و اماده سازی پیش از لیفت دشوار است و کوتاه کردن موهای ناحیه اجتناب ناپذیر است. اغلب سه تا پنج مو در هر سوراخ ورودی بریده می شود (جهت به حداقل رساندن تعداد موهای بریده شده )که معمولا برای بیمار ناراحت کننده نیست . دران مورد اگر موهای اطراف سوراخ ورودی وارد موضع شوند ممکن است با لیفت تداخل نمایند . در نتیجه آماده سازی و فیکس کردن موها با ابزار و گیره پیش از انجام لیفت ضروری است. گاهی موارد ، موهای اطراف سوراخ ورودی تراشیده می شود تا بهم نچسبند.در این حالت تداخل با درمان کاهش می یابد و پزشک احساس راحتی بیشتری می کند . اما باید بطور کل برای بیمار شرح داده شود و رضایت بیمار اخذ گردد

ارزیابی غیرقرینگی

اکثر بیماران تا حدی در صورت خود دارای عدم قرینگی هستند اما برخی از آن ها در این مورد نگرانی دارند . در این موارد سمتی که دچار افتادگی بیشتری است بیشتر لیفت می گردد تا غیر رینگی اصلاح گردد. بااین وجود گاهی پزشک و بیمار متوجه غیر قرینگی از پیش موجود صورت نمی شوند و بیمار ادعا می کند که غیرقرینگی پس از انجام لیفت ایجاد شده است .در این موارد حتی اگر برای بیمارتوضیح داده شود که غیر قرینگی پیش از انجام لیفت نیز وجود داشته است بیمار بخوبی این مساله را نمی پذیرد در نتجه هنگام طراحی لیفت ارزیابی کامل از نظر غیر قرینگی ضروری است.

برخی از بیماران انتطار دارند که غیر قرینگی شدید آن ها پس از درمان بخوبی اصلاح گردد . در این موارد توصیه می شود که پزشک برای بیمار با صداقت نتایج مورد انتظار از درمان را در آینه مشخص سازد و به لیفت بیشتر سمت دچار افتادگی بیشتر توجه لازم را مبذول نماید.


مطالعه بیشتر :

کاربردهای میکرونیدلینگ

انواع گود افتادگی صورت در لیفت با نخ

نحوه انجام میکرونیدلینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *