علل گود افتادگی پوست بعد از لیفت با نخ

علل گود افتادگی پوست بعد از لیفت با نخ

بررسی علل گود افتادگی پوست بعد از لیفت با نخ

شایع ترین عارضه لیفت با نخ کاگ گود افتادگی یا فرورفتگی پوست است . این حالت بیش از همه در ناحیه گونه رخ می دهد. در مطلب امروز سایت دکتر مریم کشاورز ، پزشک زیبایی اصفهان به علل گود افتادگی پوست بعد از لیفت با نخ می پردازیم.

این عارضه ممکن است درست بلافاصله پس از لیفت با نخ رخ دهد یا اینکه بروز آن چند روز تا چند هفته به تاخیر بیفتد .پس از گذشت یک ماه از لیفت با نخ بروز آن نادر است. گود افتادگی پوست بخودی خود رخ می دهد و به همین گونه نیز رفع می شود اما بیمار احساس ناراحتی نموده و به مطب مراجعه می کند . اگر پزشک چگونگی برخورد با گود افتادگی را به عنوان عارضه جانبی لیفت با نخ نداند و اولین بار با آن مواجه شود. این مساله می تواند موجب خجالت زدگی وی شود.

با مالش پوست با انگشتان به راحتی می توان این عارضه را برطرف کرد. براساس نوع نخ و محل ورود آن ، احتمال بروز این عارضه متفاوت است. اگر در مورد احتمال بروز این عارضه و روش درمانی اش پیش از انجام لیفت با بیمار صحبت شود ، این مساله به آرامش دادن بیمار کمک می کند.

مکانیسم ایجاد گود افتادگی

جهت درک مکانیسم ایجاد گود افتادگی پس از لیفت با نخ می بایست ابتدا تفاوت بین دانسیته (چگالی) بافت های فیروتیک در لایه چربی را بشناسیم ناحیه ای که نخ کاگ پس از ورود به آن قلاب می گردد. منطقه ای است که دارای مقداری بافت فیروتیک پراکنده علاوه بر بافت چربی نیز می باشد . در نتیجه دندانه نخ پس از لیفت لیز نخورده و در موقعیت خود باقی می ماند و سبب ایجاد نتایج رضایت بخش می گردد. بااین وجود اگر میزان این بافت های فیروتیک در بافت چربی زیاد و تراکم آن بالا باشد عبور کانولا یا سوزن دشوار می گردد . همچنین دندانه ها ممکن است در محلی نامطلوب (بجای محل مورد نظر مطلوب ) فیکس شوند و در نتیجه گود افتادگی رخ دهد.

عوامل موثر بر نتیجه لیفت با نخ | پزشک زیبایی اصفهان

عمق غیر یکنواخت دندانه ها

اگر عمق نخ یکنواخت نباشد ،برخی دندانه های نخ کاگ به هیپودرم متراکم و برخی به لایه چربی زیر جلدی شل متصل می شوند و در نتیجه گود افتادگی رخ می دهد. از این روش بلند کردن نیشگونی پوست جهت پیشگیری از آسیب عروقی و وارد کردن نخ در عمق یکنواخت (ثابت )استفاده می شود .گرچه اگر بلند کردن پوست با کنترل کافی نباشد می تواند سبب فرورفتگی پوست گردد. از طریق بلند کردن نیشگونی پوست ،لایه چربی زیر جلدی بلند شده و نخ را می توان در عمق ثابت وارد نمود . اما گاهی به شکل غیر قابل انتظاری فرورفتگی پوست رخ می دهد . پزشکانی که لیپوساکشن را انجام می دهند احتمالا گود افتادگی پوست بواسطه مکانیسم مشابه را تجربه نموده اند. اگر نخ وارد لایه صحیح نشود ( عمدتا در شرایطی که نخ از کنار و نه وسط قسمت بالا کشیده شده وارد شده است ) گود افتادگی رخ می دهد.

صفحه اینستاگرام پزشک زیبایی اصفهان ، دکتر مریم کشاورز

گود افتادگی در بخش های بریده شده

در برخی از تکنیک های لیفت ، نخ یا انتهای نخ می بایست قطع شده و به شکل موثری در لایه چربی زیر جلدی دفن گردد . اما اگر دندانه های دفن شده به لایه درم یا بافت های فیروتیک متراکم لایه چربی قلاب شوند ،گود افتادگی ممکن است رخ دهد.

زمانی که برخی دندانه ها به شکل یکنواخت به لایه درم قلاب شده اند

زمانی که یک نخ با دندانه های قوی به شکل نسبی و غیر یکنواخت به درم یا هیپودرم قلاب شود. پوست ناحیه ای که دندانه ها در آن محکم به پوست قلاب شده اند امکان دارد دچار گود افتادگی شود.

 


مطالعه بیشتر :

انواع گود افتادگی صورت در لیفت با نخ

نحوه انجام میکرونیدلینگ

عوامل موثر بر نتیجه لیفت با نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *