بررسی مراقبت های قبل و بعد از لیزر جوش صورت

بررسی مراقبت های قبل و بعد از لیزر جوش صورت

درمان جای جوش با لیزر

این روش یکی از سریعترین روش ها برای درمان جای جوش و فرورفتگی های روی صورت می باشد. درمان جای جوش صورت با لیزر برای بسیاری از افراد دردناک نمی باشد و نباید از آن بترسند. با این حال افراد باید بدانند که میزان درد به اندازه جوش موجود در روی پوست صورت و عمق آن بستگی دارد. بیماران باید دقت کنند که این روش درمانی زمانی می تواند نتیجه موثری داشته باشد که بیمار به یک کلینیک زیبایی معتبر مراجعه کرده باشد و در جلسات مشاوره پزشک شرکت کند و از نوع مراقبت های لازم بعد و قبل از استفاده از این روش درمانی آگاه باشد.در این مطلب از سایت دکتر مریم کشاورز ، پزشک زیبایی اصفهان به بررسی مراقبت های قبل و بعد از لیزر جوش صورت می پردازیم.

عوامل موثر در حفظ خاصیت ارتجاعی پوست | پزشک زیبایی اصفهان

مراقبت های قبل از لیزر جوش صورت

افرادی که تصمیم به استفاده از این روش درمانی می گیرند باید قبل از استفاده، از انجام برخی از کارها بپرهیزند که عبارتند از:

  • این افراد باید قبل از استفاده از لیزر جوش صورت از اپیلاسیون پوست خودداری کنند. این افراد نباید از انواع کرم های موبر و لایه بردار استفاده کنند. مورد دیگر اینکه تا ده روز قبل از انجام لیزر نباید اقدام به مصرف داروهای رقیق کننده خون و استعمال دخانیات کنند.
  • اگر از روش های جوانسازی پوست مانند هایفوتراپی، بوتاکس و میکرونیدلینگ استفاده کردید. باید حداقل به مدت ۲ هفته صبر کنید تا تورم و ضخم های باقی مانده آن کم شود.
  • این افراد باید دقت کنند که از دستکاری جای جوش ها، زخم های آنها و استفاده از انواع داروهای شیمیایی و گیاهی خودداری کنند.

صفحه اینستاگرام دکتر مریم کشاورز پزشک زیبایی اصفهان

مراقبت های بعد از لیزر جوش صورت

بعد از استفاده از این روش برای گرفتن نتیجه مطلوب، افراد باید اقدام به استفاده از یخ بر روی ناحیه تحت درمان کنند.

لازم است این افراد از انواع ژل های آلوئه ورا و کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.

همچنین باید دقت داشته باشند که بعد از لیزر جوش از برخورد حرارت به محل درمان جلوگیری کنند و همچنین از استفاده از لوازم آرایشی پرهیز کنند.

این افراد برای گرفتن نتیجه مطلوب باید برای بیرون رفتن از منزل از کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده کنند و همچنین می توانند از ماسک های پارچه ای و یا ماسک هایی که حرارت و نور خورشید را جذب نمی کنند، استفاده کنند.

استفاده از داروهای تجویزی پزشک نیز یکی دیگر از روش های مراقبتی برای بعد از لیزر جوش صورت می باشد.

همچنین بیماران نباید جلسات معاینه بعد از لیزردرمانی را فراموش کنند تا اگر عوارض همچنان پابرجا بود و یا مشکلی در لیزردرمانی وجود داشت، فکری به حال آنها شود.

ناگفته نماند که این افراد باید برای مدتی حدود دو هفته از خوردن مواد غذایی اسیدی خودداری کنند تا بتوانند هر چه سریعتر نتایج مطلوب را در روی پوست صورت خود مشاهده کنند.

در صورتی که بعد از لیزر جای جوش قصد از بین بردن لک های صورت خود را داشتید، میتوانید با مشورت با پزشک متخصص از مزوتراپی صورت نیز استفاده کنید.

 


مطالعه بیشتر :

تفاوت آر‌اف فراکشنال سوزنی با معمولی

عوارض کربوکسی تراپی زیر چشم

مراقبتهای بعد از بوتاکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *