انواع گود افتادگی صورت در لیفت با نخ

انواع گود افتادگی صورت در لیفت با نخ

بررسی انواع گود افتادگی صورت در لیفت با نخ

در مطلب امروز سایت دکتر مریم کشاورز ، پزشک زیبایی اصفهان به بررسی انواع گود افتادگی صورت در لیفت با نخ می پردازیم.

درمان گود افتادگی (گود افتادگی سمت راست )

  1. یک دستکش را در دست چپ پوشیده و انگشت اشاره دست چپ خود را در سطح داخلی گود افتادگی در داخل دهان قرار دهید.
  2. انگشت اشاره دست راست را از روی پوست بر روی گود افتادگی قرار داده پوست را به سمت پایین فشار داده در حین فشار در جهت مسیر نخ ضربه های ناگهانی زنید.
  3. در صورت آزاد شدن نخ از محل گود افتادگی یک حالت تق (کلیک ) احساس می شود و نخ به محل خود قلاب می گردد.

هنگامی که گود افتادگی به شکل ناگهانی پس از حرکات بیش از حد عضلات صورت رخ می دهد . گاهی گود افتادگی در هنگام لیفت رخ می دهد اما پس از خندیدن شدید یا خوردن غذا با دهان باز ایجاد می شود

علت

انقباض عضلات مسبب تغییرات چهره (بویژه عضلات زایگوماتیک ) سبب حرکات بافت هایی می شود که نخ داخل آن ها قرار دارد. در نتیجه دندانه نخ از محل خود جدا شده و در یک محل جدید فیکس می گردد ( در حدود 5-2 میلی متر بالاتر و خارج تر از محل اولیه ) ، در نتیجه گود افتادگی رخ می دهد

ناحیه بروز

در منطقه ای حدودا به فاصله پهنای دو انگشت از زاویه گوشه دهان که بافت های زیر جلدی آن خیلی فیبروتیک است. گود افتادگی به راحتی بدنبال تغییرات چهره ایجاد می گردد .

راه حل

  1. یک دستکش را در دست چپ پوشید و انگشت اشاره دست چپ خود را در سطح داخلی گودافتادگی در داخل دهان قرار دهید
  2. انگشت اشاره دست راست را از روی پوست بر روی گود افتادگی قرار داده و پوست را به سمت پایین فشار داده و در حین فشار از جهت پایین و داخل ضربه های ناگهانی بزنید

گود افتادگی معمولا در عرض 2-1 هفته پس از لیفت رخ می دهند تا اینکه درست پس از آن ایجاد گردند. پس از یک ماه از لیفت گود افتادگی بندرت رخ می دهد حتی پس از رفع آن با مانور ذکر شده در مطب ممکن است مجددا در منزل عود کند . بنابراین مانور مورد نظر را در آیینه به بیمار یاد دهید تا در صورت بروز در منزل خودش آن را رفع کند. توصیه می شود که پیش از انجام لیفت پزشک با بیمار در مورد احتمال بروز گود افتادگی و درمان ساده آن صحبت کند.

 

برجستگی پوست بعد از نخ لیفت | پزشک زیبایی اصفهان

پیشگیری از گود افتادگی

هنگامی که نخ وارد قسمت داخلی (مدیال) صورت می شود. اگر نخ تا ناحیه نزدیک دهان ادامه یابد احتمال بروز گود افتادگی افزایش می یابد.

گود افتادگی در محل خروجی نخ (تکنیک U ، تکنیک قلاب کردن )

این حالت درست پس از بریدن نخ در سوراخ خروجی که آخرین قسمت از تکنیک لیفت با نخ است رخ می دهد. بااین وجود گود افتادگی به سادگی با فشار دادن پوست و ضربه زدن با فشار رطرف می گردد. در برخی موارد ، گود افتادگی در محل خروجی نخ چند روز پس از انجام لیفت ایجاد می شود .درمان این حالت مشابه حالتی است که گود افتادگی در مسیر ورود نخ ایجاد می شود.

صفحه اینستاگرام پزشک زیبایی اصفهان ، دکتر مریم کشاورز

مکانیسم ایجاد گود افتادگی محل ورود (ورودی ) نخ

  • از آنجا که لیفت با نخ در اصل یک تکینک کشیدن پوست دچار افتادگی است. چین خوردگی و چروک خوردن مختصر پوست بعضی مناطق دیده می شود بدلیل اینکه پوست منطقه تحت کشش بریده نمی شود ، بدنبال کشیده شدن آن به سمت بالا ، ایجاد گود افتادگی در منطقه ورودی نخ تا حدی طبیعی است.
  • اگر نقطه فیکس کردن نخ در سمت خارج خط رویش مو ایجاد گردد حتی اگر پوست تا شود بندرت گود افتادگی مشاهده می شود چرا که برروی پوست مودار سر قرار دارد.
  • باوجود مطال ذکر شده در بالا ، بدلیل اینکه استفاده از تکنیک نامناسب امکان دارد سبب گود افتادگی شدید محل ورودی نخ گردد. انجام تکنیک ظریف و درست در هنگام لیفت با تکنیک قلاب کردن به فاسیای تمپورال ضروری است.

مطالعه بیشتر :

ساختار پوست و وظایف آن

عوارض بوتاکس پیشانی

کاربردهای میکرونیدلینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *