انواع مختلف ژل برای تزریق

انواع مختلف ژل برای تزریق

بررسی انواع مختلف ژل برای تزریق

ژل ها انواع مختلفی دارند و هر کدام نیز بسته به نوع خودش، کاربرد متفاوتی دارد. در این مطلب سایت دکتر مریم کشاورز ، پزشک زیبایی اصفهان انواع مختلف ژل برای تزریق را مورد بررسی قرار می دهیم. به طور کلی می توان ژل ها را به سه دسته تقسیم کرد:

  • ژل های قابل جذب : این نوع ژل ها از جنس مولکول های خود بدن هستند و میتوانند بر روی پوست جذب شوند.
  • ژل های دیر جذب : ژل رادیس (Radiesse) و کپتیکو (Captique) ، از ژل های دیر جذب هستند. این نوع ژل ها باعث تحریک بافت سازی می شوند و در طی 1 تا 5 سال عمل خواهند کرد. اشکال این نوع ژل ها (ژل های دیر جذب) این است که ممکن است در طولانی مدت باعث گلوله شدن زیر پوست شوند.
  • ژل های غیر قابل جذب : این نوع ژل ها غیر قابل جذب در پوست بوده و به هیچ وجه جذب پوست نمی شوند. ژل های آرتکل و آکوآمید از این گونه ژل ها هستند. در ضمن، ژل های غیر قابل جذب، در طی زمان بیشتری اثر میکنند (حدود 3 تا 5 سال) .

از معایب این نوع ژل ها (ژل های دیر جذب و غیرقابل جذب) این است که ممکن است در طولانی مدت زیر پوست قابل لمس شوند.

انواع ژل و فیلرهای (پرکننده‌ ها)  پوستی

کلاژن

کلاژن یک ماده طبیعی حاوی پروتئین است که نیرومندی و ساختار پوست را تقویت می‌کند. کلاژن اولین پر کننده‌ای بود که به بازار عرضه شد، اما معرفی هیالورونیک اسید باعث کاهش محبوبیت این ژل پر کننده شد.

نواحی مناسب تزریق ژل در بدن | پزشک زیبایی اصفهان

اسید هیالورونیک

مانند کلاژن، اسید هیالورونیک نیز یک ماده طبیعی است که می‌تواند برای پر کردن و حجم دهی به بافت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

ﻫﯿﺪﺭﻭﮐﺴﯽ ﺁﭘﺎﺗﯿﺖ کلسیم

این پر کننده سنگین‌تر و متراکم‌تر از اسید هیالورونیک است و در لایه‌های عمیق‌تر زیر پوست تزریق می‌شود. به علت وجود این ماده در استخوان‌ها، تزریق هیدروکسی آپاتیت کلسیم معمولاً واکنش سیستم ایمنی یا عکس‌العمل آلرژیک به همراه ندارد.

صفحه اینستاگرام دکتر مریم کشاورز پزشک زیبایی اصفهان

انتخاب ژل مناسب

کیفیت و استاندارد ژل های مورد استفاده برای تزریق به ویژه در زمانی که قرار است تزریق در صورت انجام شود مانند تزریق ژل لب دارای اهمیت بسیار بالایی است زیرا هم با سلامت افراد به طور مستقیم در ارتباط است و هم زیبایی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. استفاده از ژل یا فیلر هایی که دارای تاییدیه های سلامت هستند نکته بسیار مهی است. بسیاری از افراد با این ژل ها آشنایی ندارند به همین جهت در صورتی که قصد انجام اینکار را دارید به شما توصیه می کنیم از افراد متخصص و مطمئن در این زمینه یاری بخواهید.

موارد زیادی می تواند بر روی نتیجه کار شما تاثیر بگذارد. علاوه بر کیفیت ژل، نحوه تزریق و حجم داروی مورد استفاده می تواند تاثیر مستقیم بر نتیجه کار داشته باشد. هرگز به دنبال انجام تزریق ژل با قیمت های غیر عادی و خیلی پایین نباشید. هزینه که پزشکان از شما دریافت می کنند در درجه اول به کیفیت ژل های مورد استفاده بستگی دارد و پس از آن میزان و حجم ژل مصرفی می تواند در تعیین قیمت و هزینه اثرگذار باشد.


مطالعه بیشتر :

راه های جلوگیری از پیری پوست

بهترین راه های جوانسازی پوست

نواحی مناسب تزریق ژل در بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *